Stelviopas en meer....

10 juli 2022 - Villach, Oostenrijk

De plannen zoals we die hadden zijn zowaar gegaan zoals gepland.

Woensdag zijn we de Stelviopas gaan rijden. Ondanks dat we hem al eens eerder gereden hebben toch weer spannend. Als je de beschrijving leest is het nogal een uitdaging....  Maar  zonder problemen hebben we de top bereikt!

20220706_10214620220706_11070620220706_111128

De terugweg echter wéér problemen met mijn achterrem! Ik had net koud tegen Mario gezegd dat het super ging en ik mijn achterrem maar beperkt gebruikte toen in de volgende bocht ik wederom zonder achterrem zat. Na een tijdje stil gestaan te hebben om hem af te laten koelen toch maar weer verder gereden hoewel ik bijna geen remdruk had. Alle haarspelden zonder achterrem doorgekomen al was dat niet echt fijn....

Vervolgens doorgereden naar Rio di Pusteria in Italië waar we in Hotel Ansitz Kandelburg overnacht hebben. Het hotel is gevestigd in een monumentaal pand, een middeleeuws kasteel uit de 13e eeuw. Heel bijzonder om te zien... 's avonds lekker op een terrasje geborreld en genoten van échte Italiaanse pizza.

20220706_181809

De volgende dag via een makkelijke doorgaande weg naar de Ossiachersee in Oostenrijk gereden. Hier zijn we vier nachten blijven staan om lekker uit te rusten.

20220708_135033

Vrijdag hebben we een rondvaart gemaakt op de Ossiachersee, zaterdag de Villacher alpenstrasse gereden en zondag de Nockalmstrasse gereden. De middagen vervolgens lekker bij de tent of aan het water doorgebracht.

20220710_11503020220709_104057

Morgen gaan we weer enigszins richting huis. Via de Grossglockner alpenstrasse richting Duitsland. Hoe ver we komen zien we morgen wel. Als we het rijden zat zijn zoeken we een camping voor 1 nachtje.  De planning is om woensdag bij onze lieve vrienden Herman en Petra te arriveren.  Kijken we nu al naar uit!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roland Kandelaars:
    Veel plezier nog
  2. Karin:
    10 juli 2022
    Wat een haardspeldbochten allemaal 😅 Snap wel dat dat niet fijn is zonder goede remmen… Prachtig mooie uitzichten 🥰
  3. Patrick:
    10 juli 2022
    Veel plezier bij Herman en Petra..