De kop is eraf

28 juni 2022 - Billigheim-Ingenheim, Duitsland

Zondagochtend waren we rond 11:00 thuis vanuit Sonsbeck. De motoren stonden al voor een groot gedeelte gepakt klaar.  Alleen de spullen die we meegenomen hadden naar Sonsbeck moesten er nog bij.

20220626_115149

Nog even de buurvrouw gedag gezegd, (die nog een heerlijk kopje aspergesoep voor ons had) en de reis kon beginnen!

De eerste camping was gelegen in het zuidelijkste puntje van Limburg  in Vijlen. De reis begon al goed met flink wat regen maar dat mocht de pret niet drukken.  Gelukkig werd het in de loop van de middag droog. Doordat we nog een tijdje moesten rijden voordat we op de plaats van bestemming waren komen onze motorkleren ook nog ff lekker droog waaien.

Aangekomen op Camping Rozenhof een mooi plekje uitgezocht,  de tent opgezet en lekker op het terras en pilsje gepakt. Samen gekeken waar we de volgende dag heen zouden gaan en dit vast in de navigatie gezet.  Daarna in het restaurant gegeten en bijtijds naar bed want wat zijn we moe!

20220626_192758

De volgende dag richting het Saarland naar Camping im Klingbachtal. Hier voor twee nachten een campingvat geboekt.

20220627_182225

Het is een leuke camping met een mooi zwembad dus lekker onze eerste dag aan het water! Maar wat een ontvangst.... de man aan de receptie, geen idee of het de eigenaar of een werknemer is,  was stront chagerijnig! Niet alleen tegen ons maar tegen iedereen!

Zo zijn we vanmorgen even 15 minuten weg geweest om wat boodschappen te doen.  Komen we terug zijn onze jiffie plaatjes weg en is ons afval opgeruimd (lagen wat blikjes op een hoopje in het gras). Wij balen want die plaatjes hebben we in het gras wel nodig om onze motoren goed neer te kunnen zetten.  Blijkt bij navraag die man ze weggehaald te hebben net als ons "afval". Zegt hij dat het er verlaten uitzag en dat hij dat daarom gedaan had. Al onze bagage lag nog in dat vat,  ons servies stond nog op het tafeltje, stoeltjes stonden nog buiten,  noem maar op.  Hoezo verlaten?! Zegt hij ook nog dat we die plaatjes wel terug komen krijgen maar dat we dan de rest ook terug kregen... komt hij met die blikjes aan! Wat een figuur! Wordt geen goede recensie.....

Maar goed,  nu lekker en dagje genieten aan het zwembad,  beetje uitrusten en morgen weer verder naar het zuiden....

20220628_121802

1. Jacqueline Scheepers:
    28 juni 2022
    Hopen op meer mooi weer! Maar dat zal wel goed komen toch!!