Gewijzigde plannen...

4 juli 2022 - Cannobio, Italië

Zoals ik in het vorige blog al schreef kunnen veel plannen wijzigen in twee dagen....

Het bezoek aan de grot was prachtig!

20220701_124121

Na het verblijf in het appartement zijn we alleen niet naar de Matterhorn gereden maar naar de Mont Blanc. Daar hebben we aan de voet van de berg op een camping gestaan waar we jaren geleden ook al eens een nachtje hebben gestaan.  Met dus een prachtig uitzicht op de hoogste berg van Europa.

20220703_091228

Vervolgens zijn we de volgende dag doorgereden naar Cannobio, een plaatsje aan Lago Magiore (in het Italiaanse gedeelte). Hier zou het zondag en maandag prachtig weer worden.  34 graden en zonnig.  Dus een dagje lekker aan het water. Dachten we.....

Bij aankomst zondagmiddag was het inderdaad 34 graden. Heel warm met rijden.  De laatste 30 kilometer ook nog een route met hele smalle weggetjes met slecht asfalt en alleen maar bochten. Dus ik, Ria, heb tijdens de afdaling veel de achterrem gebruikt. Te veel... want op een goed moment had ik door oververhitting géén achterrem meer. En dat was helemaal lastig rijden! Gelukkig deed hij het weer nadat hij afgekoeld was.

Uiteindelijk veilig op de camping aangekomen.  Spullen neergezet en naar het water waar we heerlijk konden afkoelen.

20220703_164147

'S avonds begon het echter te betrekken en rond een uur of 10/11 begon het te regenen.  Later ook nog flinke onweersbuien met nóg meer regen.  Allemaal niet zo erg maar de voorspellingen voor maandag waren ook een stuk bijgesteld:  Vooral veel regen de hele dag...

En inderdaad,  de volgende ochtend toen we net in het sanitair gebouw waren om tanden te poetsen en zo, brak de regen met onweer en hagel los. Zo hard dat we niet naar de tent konden.  Uiteindelijk toen het een ietsje pietsje zachter ging zijn we heel hard naar de overkant van het weggetje gerend. Daar was het restaurant van de camping. Hier maar ontbeten een koffie gedronken want om dit bij de tent te doen zagen we allebei met dit weer niet zitten.

Gelukkig trok het daarna open en is het tot nu toe (14:30) nog steeds droog en warm.  Omdat het vanmorgen nog geen weer was om aan het water te zitten zijn we naar het dorpje gewandeld. Blijft altijd leuk die Italiaanse dorpjes...

20220704_12424620220704_124637

En nu dus lekker lezen en dit blog schrijven en genieten van de rust.

Morgen is het plan om richting de Stelviopas te rijden en van daaruit naar Oostenrijk... maar,  de tijd zal het leren of dit ook werkelijk het vervolg van onze reis gaat worden...

Kijk ook eens naar de twee video's die ik geupload heb. Een hele mooie van het meer van Genève en de andere van de regenbui van vanmorgen.