Atlantic Road

19 juni 2019 - Kyrksæterøra, Noorwegen

Vandaag de Atlantic Road gereden.
De start van de Atlantische weg

We hadden ons er zoveel van voorgesteld, maar eerlijk gezegd viel het ons allebei een beetje tegen.
Als je naar de prachtige foto's op internet kijkt en zeker de foto's die een totaal overzicht geven heb je echt zoiets van: daar wil ik overheen rijden!!
Echter, als je er overheen rijd heb je niet zo een goed zicht op dat spectaculaire totaalplaatje waardoor het een "gewone" weg is met ruige uitzichten....
Wel was de beroemde brug mooi om te zien.

StorseisundbruaStorseisundbruaAtlantische WegAtlantische weg

Nu blijft Noorwegen een prachtig land dus we hebben toch wel genoten van het mooie landschap onderweg.
Zo kwamen we op onze route onverwacht bijna langs het Kvernes Stavkirke. Dus toen we het bord hier naar toe zagen staan even afgedraaid en gaan kijken.
Dit is het jongste stavkirke in Noorwegen en stamt ongeveer uit het jaar 1300.
Kvernes Stavkirke

Uiteindelijk een goed uur vóór Trondheim een camping opgezocht, uiteraard aan het fjord waar we de nacht doorbrengen.

Camping aan het fjord  in Kyrksaeterora

Morgen gaan we naar een mooie camperplaats in Trondheim en dan een dagje door de stad slenteren. Ook eens leuk voor de afwisseling...