Midzomernacht en Kjennsdalbreen (gletsjer)

24 juni 2019 - Bergen, Noorwegen

Wat was het midzomernachtfeest leuk!!
Rond de klok van 21 uur werd het vuur ontstoken. Er stond een partytent met daaronder tafels waar je koffie kon halen met cake en een soort pannenkoekjes waar je dan half stijf geslagen room en jam op moest doen. En ze waren heerlijk!
Later op de avond kon je ook zelfgemaakte borreltjes halen, gemaakt van blauwe bessen.
De eigenaar van de camping had van te voren al gezegd dat je je eigen stoel mee moest nemen. Wat was dat een leuk gezicht al die verschillende mensen met die verschillende stoelen!
We hadden al snel aanspraak met een stel Nederlanders uit Bodegraven die daar met de motor op de camping waren. Hierdoor is het natuurlijk nog gezelliger dan dat je met zijn tweetjes zit.... Al met al een heerlijke avond gehad!
De plaats waar het vuur ontstoken werdDe bezoekersHet midzomernacht vuur

De volgende dag zouden we met de terugreis richting Bergen beginnen, maar omdat we hier twee dagen voor hadden en het niet écht heel veel kilometers waren hebben we besloten om nog eerste bij de Kjennsdalbreen (gletsjer) te gaan kijken, dit is een zij-arm van de grote Jostedalsbreen (gletsjer).
Onderweg er naar toe over een super smal weggetje al prachtige uitzichten gezien. Het water van het fjord was zo ongeloofblijk blauw van kleur!! En hoe dichter je bij de instroom van het smeltwater kwam hoe blauwer het water werd!

Onderweg naar de KjenndalsbreenSmeltwater in het fjord

Boven konden we niet heel dicht bij de gletsjer komen maar dat maakte het niet minder imponerend!
Het is zo giga groot allemaal, dat is op foto bijna niet over te brengen.

Kjenndalsbreen (gletsjer)Kjenndalsbreen (gletsjer)

Vervolgens onze weg vervolgd richting Bergen waar we dinsdag om 13:30 uur weer met de boot richting Denemarken gaan.
Het gebied waarin we nu rijden is wel zo fantastisch mooi! Hier wil je echt na elke bocht even stoppen om foto's te maken...

Natuurschoon onderwegNatuurschoon onderwegNatuurschoon onderwegNatuurschoon onderwegNatuurschoon onderwegCamping aan het fjord

Vandaag in Bergen aangekomen. Het oude Brygge is altijd leuk om even doorheen te wandelen. Op de beroemde Bergense  vismarkt fish&chips gegeten en verder hebben we het stadje de vorige keer helemaal bekeken, dus na nog wat rond geslenterd te hebben zijn we twee uurtjes later vertrokken naar een camping een half uurtje bij Bergen vandaan zodat we morgen op ons gemak kunnen ontbijten en naar de boot kunnen rijden.

Het oude BryggenFish & Chips op de vismarkt

1. Jacqueline Scheepers:
    24 juni 2019
    Super gave foto's zeg en wat een avonturen maken jullie mee!! En wat een leuke verhaaltjes steeds weer om te lezen!!
  2. Karin:
    24 juni 2019
    Wat een prachtige kleuren en diversiteit aan dingen wat jullie hebben gezien 😃 Heel gaaf! Wat jammer dat het er alweer bijna op zit. Een hele fijne terugreis gewenst!
  3. Jose Kandelaars:
    Helemaal Super zeg
    Jammer dat de tijd dan zo snel gaat hé ..
    Een fijne terugreis Groetjes
  4. R Broer:
    25 juni 2019
    Hebben jullie ook nog de stoelendans gedaan op zijn Noors.......weer adembenemend foto's