We hebben het gehaald!!

11 juni 2019 - Preikestolen, Noorwegen

We hebben het gehaald!
Vandaag boven op de Preikestolen gestaan!

Vanmorgen vroeg opgestaan zodat we de eerste bus vanaf de camping konden nemen naar de parkeerplaats van de Preikestolen.
De wandeling er naar toe is is 4 kilometer. Nou ja, wandeling.... het grootste gedeelte van de weg heeft niets meer met wandelen te maken maar meer met klimmen en klauteren.

De routeDe weg er naar toe 2De weg er naar toeDe weg er naar toe 3De weg er naar toe 4

Maar goed, dit wisten we van te voren en allebei wilden we zo graag daar boven op dat plateau staan dat we tegen elkaar gezegd hadden... We gaan er gewoon voor! We gaan die top halen!!
En het is ons gelukt!

Ria: de top behaald!Het plateauEven over de rand kijkenMario: de top behaald

Het uitzicht boven was fenomenaal! En ik had het nooit gedacht dat ik het zou durven om zo dicht bij de rand te komen.
Mario ging nog een stapje verder... Achter het plateau was nog een rotsformatie. Hier is hij ook nog een gedeelte opgeklommen om een mooi totaalplaatje te maken.
Wat een belevenis was dit zeg! Eigenlijk bijna niet te beschrijven....

Maar... na een tijd daar boven geweest te zijn moesten we dezelfde weg weer terug naar beneden. En wat viel dit tegen. Het was echt afzien, zere voeten, zere knieën, zere heupen.....
En toch.... We hebben het gehaald!
En dat is het belangrijkste!

1. Karin:
    11 juni 2019
    Wat een super gaaf uitzicht en idd een leuke klim😅
  2. De Milles:
    11 juni 2019
    hei kjærester og kjærester, dette var det igjen. Farvel kjærester og kjærester, til neste gang igjen
  3. R Broer:
    11 juni 2019
    Jaloers jaloers jaloers wat mooi daar 😘😘😘
  4. Jose Kandelaars:
    11 juni 2019
    Helemaal Super dat jullie het hebben gehaald
    trots op jullie ..
  5. Jan en Petra:
    12 juni 2019
    Super!! Geniet samen van al 't moois!!
  6. Jan en Willemien:
    12 juni 2019
    Geweldig dat jullie dit gedaan hebben en wat een uitzicht. Schitterend.
  7. Tonnie en Ans:
    12 juni 2019
    O leuk mooi voor jullie ik zou het niet durven dood eng nog veel plezier en wat leuk dat we jullie zo kunne volgen👍👍
  8. Patrick:
    13 juni 2019